Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Čučka, Pavel ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh polyfunkčního objektu na nároží nedaleko historického centra Brna.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Zrníková, Kamila ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Předmětem návrhu je nová výšková dominanta města Brna. Jedná se o budovu, která se promítne na panoramatu města. Budovu, která bude důležitou součástí nové Jižní čtvrti a nového Hlavního nádraží. Samotná stavba se stane orientačním bodem v území i v dálkových pohledech. Návrh pracuje s budovou, která je díky smíšenému provozu a možnosti přístupu veřejnosti na různých výškových úrovních otevřená a živá. Zeleň formuje nároží a utváří identitu domu. Urbanistický návrh zpracovávaný jako předdiplomová práce se stal základem pro architektonickou studii. Důležitým prvkem v urbanistickém návrhu je osa, která vtahuje zeleň od řeky Svratky do území a spojuje ji s nádražím, ukončením této osy se stává Europoint - řešená budova. Budova se nachází na jedinečném pozemku, který si žádal jedinečný koncept. Motivem domu je zeleň a pohled do budoucna na stavby, které své okolí určitým způsobem obohacují. Základní hmota má tvar trojúhelníku a maximálně využívá plochy pozemku, s nárožím směřujícím na bulvár. Toto nároží se stává ústředním prvkem, zejména při příchodu a pohledu z bulváru. Nároží budovy jsem pomocí vegetace přetvořila v živé a zelené. Poskytuje nový pohled na tvorbu nároží, dodává urbánnímu prostředí přidanou hodnotu a utváří identitu stavby. Motiv zeleně se prolíná domem od vstupní haly až po bar v nejvyšším podlaží. Celková hmota budovy je definována vnitřními provozy a forma tak následuje funkci. Při volbě náplně domu jsem přihlížela k potřebám v území a zároveň jsem využila potenciálu výškové budovy. Vznikly tak komerční plochy v přízemí, administrativní centrum ČD a SŽ a v návaznosti fungující konferenční sály. Administrativu doplňuje veřejnosti otevřený co-working ve střední části budovy, horní část s výhledy na Brno patří nadstandartním bytům a v koruně domu je nejvýše položený bar v Brně.
Návrh mrakodrapu pro EVOLO Skyscraper Competition 2011
Smékal, Jan ; Rosa, Martin (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Projekt na rozšíření monackého pobřeží sestává z přístavby několika obytných resortů, vlnolamu, komerčních ploch a přístavu ke stávajícímu pobřeží. Největší a nejkomplexnější je Skyscraper resort na uměle vytvořeném poloplovoucím ostrově uprostřed laguny vytvořené mezi pobřežím a plovoucím vlnolamem. Jeho hlavní funkcí je bydlení – to je situováno do několika pater prstence, do bílých ramen vybíhajících z mrakodrapu a do mrakodrapu samotného. V něm se také nachází hotel pro 500 hostů, dále návštěvnické centrum, vyhlídková platforma, technické zázemí, wellness a fit centrum. Resort je přístupný z dvou hlavních příjezdových komunikací – jedné vedoucí z přístavu a drhé z kruhového objezdu u hotelu Fairmont. Doprava se před mrakodrapem rozvádí buď přímo před recepci hotelu, do podzemních garáží pro návštěvníky, do garáží pro obyvatele a do jednotlivých zásobovacích zón. Dalšími funkcemi jsou obchod – komerční plochy situované po perimetru ostrova přístupné z promenád v 1np a 2np. Stejně tak jsou další komerční plochy situované dovnitř ostrova, kde se také nachází veřejné wellness a restaurant zóny a především kulturní multifunkční centrum. To v sobě spojuje funkci kinosálu, otevřeného amfiteátru, divadelního sálu, galerie a je zde také umístěna umělecká škola. Z 1np je také možné vstoupit do návštěvnického centra, především pak do 4 rychlovýtahů vyvážejících návštěvníky do nejvyšších pater mrakodrapu na vyhlídkové plošiny. Pro obyvatele nabízí resort plavecký bazén o „nekonečné“ délce, kapli, relaxační bazény, 2 parky a všechny ostatní funkce, které jsou přístupné i návštěvníkům. Konstrukčně je celý ostrov díky environmentální politice monackého prince koncipovány jako poloplovoucí – je částečně podepírán megapiloty a kesony a částečně plave. O energetickou nenáročnost se starají odsolovací zařízení, kterými je z mořské vody získávána pitná voda, čistička odpadních vod, solární elektrárna a energetické piloty.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
Brněnský mrakodrap
Belousova, Anastasiia ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Předmětem řešení diplomové práce je architektonický návrh mrakodrapu v Brně. Práce vychází z dříve vypracovaného ateliérového projektu ze zimního semestru, jehož předmětem řešení byl návrh urbanistického a dopravního konceptu pro zvolené území. Vybraná lokalita se nachází v širším centru města na pravém břehu řeky Svratky v jižní části brněnské městské části Brno-střed v katastrálním území Štýřice. Hranice řešeného území jsou vymezené na západě ulicemi Heršpická, Pražákova a Bidláky a železniční vlečkou do Ferony. Podle nového územního plánu města Brna předpokládá výstavbu výškových staveb na tomto území. Důležitým prvkem v urbanistickém návrhu se stala osa vedoucí od řeky Svratky přes území Spielberk Office centra, která se ukončuje navrhovanou budovou mrakodrapu. Mrakodrap bude sloužit převážně jako administrativní objekt, součástí kterého bude i občanské vybavení, jako restaurace, kavárny a bary. Nový objekt také nabídne komerční plochy, prostory pro konání konferencí a kongresů, nové fitness centrum a prostory mediatéky. Součástí návrhu je také podzemní parkování. Zajímavým prvkem se stane devadesátimetrová lávka ve výšce 120 m spojující budovy. Střecha mrakodrapu, přístupná veřejnosti, nabídne krásný výhled na město Brno. Celý objekt bude navržen v souladu s poznatky 21. století a doplněn moderními energetickými technologiemi šetrnými k přírodě. Základní myšlenkou projektu je navrhnout stavbu, která vrátí Brnu nejvyšší budovu v České republice. Cílem návrhu bylo vytvořit kvalitní prostředí pro zaměstnance a obyvatele města Brna a poskytnout nový výhled na panoramatu města.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Zrníková, Kamila ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Předmětem návrhu je nová výšková dominanta města Brna. Jedná se o budovu, která se promítne na panoramatu města. Budovu, která bude důležitou součástí nové Jižní čtvrti a nového Hlavního nádraží. Samotná stavba se stane orientačním bodem v území i v dálkových pohledech. Návrh pracuje s budovou, která je díky smíšenému provozu a možnosti přístupu veřejnosti na různých výškových úrovních otevřená a živá. Zeleň formuje nároží a utváří identitu domu. Urbanistický návrh zpracovávaný jako předdiplomová práce se stal základem pro architektonickou studii. Důležitým prvkem v urbanistickém návrhu je osa, která vtahuje zeleň od řeky Svratky do území a spojuje ji s nádražím, ukončením této osy se stává Europoint - řešená budova. Budova se nachází na jedinečném pozemku, který si žádal jedinečný koncept. Motivem domu je zeleň a pohled do budoucna na stavby, které své okolí určitým způsobem obohacují. Základní hmota má tvar trojúhelníku a maximálně využívá plochy pozemku, s nárožím směřujícím na bulvár. Toto nároží se stává ústředním prvkem, zejména při příchodu a pohledu z bulváru. Nároží budovy jsem pomocí vegetace přetvořila v živé a zelené. Poskytuje nový pohled na tvorbu nároží, dodává urbánnímu prostředí přidanou hodnotu a utváří identitu stavby. Motiv zeleně se prolíná domem od vstupní haly až po bar v nejvyšším podlaží. Celková hmota budovy je definována vnitřními provozy a forma tak následuje funkci. Při volbě náplně domu jsem přihlížela k potřebám v území a zároveň jsem využila potenciálu výškové budovy. Vznikly tak komerční plochy v přízemí, administrativní centrum ČD a SŽ a v návaznosti fungující konferenční sály. Administrativu doplňuje veřejnosti otevřený co-working ve střední části budovy, horní část s výhledy na Brno patří nadstandartním bytům a v koruně domu je nejvýše položený bar v Brně.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Čučka, Pavel ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh polyfunkčního objektu na nároží nedaleko historického centra Brna.
Návrh mrakodrapu pro EVOLO Skyscraper Competition 2011
Smékal, Jan ; Rosa, Martin (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Projekt na rozšíření monackého pobřeží sestává z přístavby několika obytných resortů, vlnolamu, komerčních ploch a přístavu ke stávajícímu pobřeží. Největší a nejkomplexnější je Skyscraper resort na uměle vytvořeném poloplovoucím ostrově uprostřed laguny vytvořené mezi pobřežím a plovoucím vlnolamem. Jeho hlavní funkcí je bydlení – to je situováno do několika pater prstence, do bílých ramen vybíhajících z mrakodrapu a do mrakodrapu samotného. V něm se také nachází hotel pro 500 hostů, dále návštěvnické centrum, vyhlídková platforma, technické zázemí, wellness a fit centrum. Resort je přístupný z dvou hlavních příjezdových komunikací – jedné vedoucí z přístavu a drhé z kruhového objezdu u hotelu Fairmont. Doprava se před mrakodrapem rozvádí buď přímo před recepci hotelu, do podzemních garáží pro návštěvníky, do garáží pro obyvatele a do jednotlivých zásobovacích zón. Dalšími funkcemi jsou obchod – komerční plochy situované po perimetru ostrova přístupné z promenád v 1np a 2np. Stejně tak jsou další komerční plochy situované dovnitř ostrova, kde se také nachází veřejné wellness a restaurant zóny a především kulturní multifunkční centrum. To v sobě spojuje funkci kinosálu, otevřeného amfiteátru, divadelního sálu, galerie a je zde také umístěna umělecká škola. Z 1np je také možné vstoupit do návštěvnického centra, především pak do 4 rychlovýtahů vyvážejících návštěvníky do nejvyšších pater mrakodrapu na vyhlídkové plošiny. Pro obyvatele nabízí resort plavecký bazén o „nekonečné“ délce, kapli, relaxační bazény, 2 parky a všechny ostatní funkce, které jsou přístupné i návštěvníkům. Konstrukčně je celý ostrov díky environmentální politice monackého prince koncipovány jako poloplovoucí – je částečně podepírán megapiloty a kesony a částečně plave. O energetickou nenáročnost se starají odsolovací zařízení, kterými je z mořské vody získávána pitná voda, čistička odpadních vod, solární elektrárna a energetické piloty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.